Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę pod adresem http://sklep.highculture.pl/.
Każda osoba, która chce korzystać ze Sklepu, musi uprzednio zapoznać się z Regulaminem. W szczególności, Klient może dokonywać zakupów wyłącznie po uprzednim zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na określone w nim warunki. Jeżeli Klient nie akceptuje Regulaminu, nie może on korzystać ze Sklepu.
Usługodawcą i właścicielem Sklepu jest High Culture sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (20-029), ul. Marii Curie-Skłodowskiej 3/27, KRS: 0001046015, NIP: 7123458183, REGON: 525778865, o kapitale zakładowym w wysokości 5000 zł („Sprzedawca”).
Kontakt i sposób porozumiewania się z między Sprzedawcą a Klientem:
§ 1
Definicje
- Czas Realizacji Zamówienia – czas, w którym Zamówienie jest kompletowane, a następnie wydawane przewoźnikowi w celu dostarczenia Produktu pod wskazany przez Klienta adres; Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu dostawy.
- Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej).
- Klient – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych (Konsument lub Przedsiębiorca) korzystający ze Sklepu, w tym składający Zamówienie i zawierający Umowę ze Sprzedawcą.
- Konsument – Klient, który jest pełnoletnią osoba fizyczną i zawiera ze Sprzedawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, przy czym Umowa ta musi obejmować dostawę Produktów na obszarze państw należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Sklepu, w której Klient określa i zatwierdza przedmiot oraz warunki Zamówienia.
- Newsletter – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, za pomocą, której Sprzedawca informuje Klientów o nowościach w swojej działalności czy aktualizacjach w Sklepie.
- Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady, cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających Sklep; Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie Regulaminu i jest dostępna pod adresem: https://highculture.pl/polityka-prywatnosci/.
- Produkt – towar znajdujący się w ofercie Sklepu, dostępny do nabycia przez Klienta na podstawie Umowy.
- Przedsiębiorca – wszyscy Klienci nie posiadający statusu Konsumenta.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Sklep – platforma internetowa znajdująca się pod adresem: http://sklep.highculture.pl/.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawierana przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu.
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu będące ofertą zawarcia Umowy, kierowaną do Sprzedawcy.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności warunki korzystania z usług drogą elektroniczną, składania Zamówienia i jego modyfikowania, składania reklamacji, dokonywania płatności oraz zawierania Umów, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy.
- Wszelkie opisy Produktów oraz pozostałe elementy Sklepu mają wyłącznie charakter informacyjny i są zaproszeniem do zawarcia umowy. Żaden z elementów oraz informacji zawartych w Sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu obowiązujących przepisów.
- Klient nie może korzystać ze Sklepu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający lub uniemożliwiający jej funkcjonowanie.
- W celu korzystania ze Sklepu po stronie Klienta muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: i) urządzenie z dostępem do sieci Internet, ii) zainstalowana i zaktualizowana do najnowszej wersja przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, FireFox, Safari; iii) możliwość zapisu plików Cookie (w zakresie plików określonych jako niezbędne) oraz obsługi Javascript; iv) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920×1080 pikseli.
- Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może skutkować pozbawieniem Konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu.
§ 3
Sklep
- W ramach Sklepu i działań podejmowanych na podstawie Regulaminu możliwe jest przeglądanie oferty Sklepu, złożenie Zamówienia, dokonanie zapisu na Newsletter.
- Wszystkie ceny Produktów widoczne w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich i są cenami ostatecznymi. Podane ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy, które ustalane są zgodnie z obowiązującym w momencie składania Zamówienia cennikiem dostawy dostępnym w ramach Sklepu oraz wyborami dokonywanymi przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
- Do każdego Zamówienia złożonego w sklepie internetowym wystawiany jest dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT (w zależności od wyborów dokonanych przez Klienta w ramach Sklepu lub obowiązków Sprzedawcy wynikających z przepisów prawa).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen oraz liczby Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu, a także wycofywania lub wprowadzania Produktów do oferty sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w ramach Sklepu oraz organizowania wyprzedaży. Wymienione zmiany nie naruszają praw osób, które zawarły Umowę dotyczącą Produktów oferowanych przez Sklep przed dokonaniem ww. zmian.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie może być interpretowane w sposób, który ograniczałby prawa przysługujące Klientowi jako Konsumentowi stosownie do obowiązujących przepisów prawa.
- Sklep oraz jego elementy składowe, w tym design i treści, chronione są prawem autorskim i/lub innymi prawami dotyczącymi własności intelektualnej. Elementy te nie mogą być przez Klienta reprodukowane, rozpowszechniane lub publikowane, częściowo lub w całości bez zgody Sprzedawcy. W szczególności Regulamin nie pozwala Klientowi na reprodukowanie, rozpowszechnianie, wypożyczenie, zbywanie oraz każdy inny sposób redystrybucji pośredniej i bezpośredniej, zarówno odpłatne, jak i nieodpłatne, z pominięciem Sprzedawcy elementów Sklepu.
§ 4
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Każda z umów o świadczenie Usług w ramach Sklepu może zostać wypowiedziana przez Klienta w każdej chwili bez podania przyczyny, w sposób wskazany tutaj lub w dalszej części Regulaminu. Umowy o świadczenie Usług, polegające na korzystaniu z funkcjonalności formularzy, zawierane są na czas oznaczony i ulegają rozwiązaniu z chwilą wysłania treści formularza do Sprzedawcy albo zaprzestania ich używania. Klient może też zrezygnować z usług w postaci interaktywnych formularzy poprzez powstrzymanie się przez niego od korzystania z tych Usług.
§ 5
Składanie zamówień i zawarcie umowy sprzedaży
- W celu złożenia Zamówienia Klient dodaje Produkty do Koszyka (funkcjonalności Sklepu) a następnie wprowadza wymagane informacje, w tym dane osobowe, a następnie kliknięcie przycisku „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub o analogicznym brzmieniu, które skutkuje złożeniem oferty zawarcia Umowy.
- W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia ww. przycisku istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Sklepu.
- Po tym momencie, Klient może zmienić Zamówienie, w szczególności skorygować błędy we wprowadzonych danych, do chwili nadania przesyłki z Produktem poprzez bezpośredni, niezwłoczny (za pomocą poczty e-mail) kontakt ze Sprzedawcą.
- Składając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy obejmującej Produkty wskazane w ramach Zamówienia. Zawarcie Umowy następuje poprzez przyjęcie ww. oferty przez Sprzedawcę, w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
- Warunkiem zawieszającym zawarcia Umowy jest (a) uiszczenie płatności przez Klienta, (b) brak błędu w Sklepie dotyczącego ceny Produktu. Jeżeli Klient uiścił płatność, a nie został spełniony warunek zawieszający dotyczący błędu, płatność jest nienależna i Sprzedawca zwróci ją Klientowi niezwłocznie od jej zaksięgowania na rachunku bankowym, nie później jednak niż w terminie jednego dnia roboczego.
- W ramach Sklepu mogą być dostępne następujące metody płatności:
- przelewem on-line – bezpieczna płatność elektroniczna dokonywana za pośrednictwem serwisu Przelewy24, lub innego serwisu;
- kartą płatniczą (VISA, Mastercard) – płatność dokonywana i autoryzowana jest za pośrednictwem serwisu Stripe Payments Europe Ltd. (lub innego zaufanego dostawcę wskazanego w Sklepie).
- Po złożeniu przez Klienta Zamówienia otrzymuje on drogą mailową wiadomość mówiącą o otrzymaniu Zamówienia przez Sprzedawcę, w której podane są szczegóły Zamówienia oraz jego numer, którym należy posługiwać się podczas kontaktów ze Sprzedawcą.
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji zostaje potwierdzone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty e-mail. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy.
- W przypadku wyboru sposobu płatności z góry (płatność przelewem on-line, przelewem tradycyjnym lub kartą płatniczą) Klient może wprowadzić zmiany do złożonego Zamówienia lub z niego zrezygnować jedynie do momentu dokonania wpłaty. Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawieranej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu i wysyłana jest na adres e-mail Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta w Zamówieniu adres. Klientowi, który złożył Zamówienie zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie Umowy wraz z jej treścią.
§ 6
Realizacja zamówienia
- Czas realizacji Zamówienia, wynosi do 7 (siedmiu) Dni roboczych.
- Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po wysłaniu drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Zamówienia realizowane są według kolejności ich składania przez Klientów.
- W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem, Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną. W tym przypadku Klient ma prawo wybrać częściową realizację lub zrezygnować ze złożonego Zamówienia, wysyłając stosowną informację na adres mailowy Sklepu sklep@highculture.pl. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do momentu powiadomienia Sprzedawcy o decyzji Klienta. W przypadku braku stosownej informacji po upływie 7 dni od momentu powiadomienia Klienta Zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku niedostępności wszystkich Produktów objętych Zamówieniem, Konsument zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną, zaś Zamówienie jest anulowane.
- W przypadku, gdy Klient opłacił Zamówienie i zostało ono anulowane, Sprzedawca zwróci Klientowi całość wpłaconej kwoty na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.
- W przypadku, w którym Klient opłacił całość Zamówienia, a z powodu niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem wybrał jego częściową realizację, Sprzedawca zwróci Klientowi część wpłaconej kwoty odpowiadającą wartości niezrealizowanego Zamówienia na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.
§ 7
Dostawa
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów na obszarze państw członkowskich Unii Europejskiej przy czym Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zablokowania sprzedaży i dostawy Produktów w poszczególnych państwach, o czym informacja będzie znajdować się każdorazowo w widocznym miejscu w ramach Sklepu. Ograniczenie takie może dotyczyć także sprzedaży kierowanej do Konsumentów.
- Jeśli nic innego wprost nie wynika z informacji opublikowanej w Sklepie w ramach formularza Zamówienia, dostawa jest odpłatna, zaś jej koszt jest wskazany w odpowiedniej zakładce na stronie Sklepu oraz w ramach formularza Zamówienia.
- Koszty związane z dokonywaniem zwrotów, z zastrzeżeniem uprawnień Konsumentów wynikających z obowiązujących przepisów, są ponoszone przez Klientów (i w niektórych przypadkach zwracane Klientom przez Sprzedawcę) na zasadach określonych w odpowiedniej zakładce informacyjnej https://highculture.pl/platnosci-dostawa-i-zwroty/ działającej w ramach Sklepu.
- Sprzedawca może udostępnić następujące sposoby dostawy (mogę się one również różnić w zależności od państwa dostawy):
- przesyłka kurierska (w tym do automatu pocztowego) – za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost, DHL lub DPD;
- paczkomat – za pośrednictwem firmy InPost.
- Po przekazaniu przesyłki przewoźnikowi Klient otrzymuje drogą elektroniczną (na adres e-mail podany w Zamówieniu) informację o nadaniu przesyłki zawierającą szczegóły Zamówienia, datę wysyłki oraz numer nadawczy. Klient ma możliwość śledzenia drogi przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.
§ 8
Zwroty (prawo do odstąpienia od umowy)
- Konsument, który zawarł Umowę, jest uprawniony do odstąpienia od niej w terminie 14 dni (od dnia doręczenia mu ostatniego z Produktów objętych Umową), bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 8.8. poniżej.
- Należy pamiętać, że prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w szczególności w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Inne przypadki, kiedy Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, są określone w art. 38 ustawy o prawach konsumenta lub innych krajowych przepisach obowiązujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej stanowiących implementację art. 16 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r.
- Do zachowania terminu na odstąpienie, wystarczające jest wysłanie odpowiedniego oświadczenia (którego wzór można znaleźć pod linkiem: wzór odstąpienia) na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu lub na adres e-mail sklep@highculture.pl. Wykorzystanie wzoru oświadczenia, o którym mowa powyżej nie jest obowiązkowe, zaś Konsument musi po prostu złożyć jednoznaczne oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia zwrócić Konsumentowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył Konsument.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W niektórych przypadkach Konsument może ponieść następujące koszty:
- jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Jeśli przepisy bezwzględnie obowiązujące, stosowane względem Umowy, przyznają Ci prawa szersze niż wskazane w niniejszym pkt 8., zastosowanie będą miały te przepisy prawa.
§ 9
Reklamacja
- Klienci są uprawnieni do złożenia reklamacji, w przypadku, w którym Produkty są niezgodne z Umową.
- Reklamacje mogą być zgłaszane na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu lub za pośrednictwem poczty e-mail, na adres sklep@highculture.pl.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące informacje: i) dane pozwalające na identyfikację Klienta; ii) informacje dot. niezgodności świadczenia z Umową; iii) rodzaj żądania Konsumenta (doprowadzenie Produktów do zgodności z Umową, obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy). Niepodanie części z tych informacji może utrudnić i przedłużyć rozpatrzenie reklamacji.
- Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeżeli Sprzedawca w terminie nie udzielił odpowiedzi na reklamację, uznaje się, że doszło do uznania reklamacji.
- Konsument, którego reklamacja została uznana ze względu na niezgodność Produktu z Umową, musi niezwłocznie dostarczyć Produkt na adres: Flexible Logistics Services sp. z o.o., ul. Pass 20K, Budynek nr 9, 05-870 Błonie. Adres mailowy: info@flexls.pl. Numer telefonu: 22 292 47 77. Koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, przy czym koszty te nie mogą przekroczyć kosztu najtańszej formy dostawy oferowanej przez Sprzedawcę (każdorazowo wskazanej w ramach Sklepu).
- Reklamacje dotyczące błędów lub wad funkcjonalności Sklepu można kierować w sposób analogiczny do opisanego wyżej procesu reklamacji Produktów (są też rozpatrywane w analogiczny sposób).
§ 10
Przedsiębiorcy
- Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą w rozumieniu Regulaminu, zastosowanie do niego mają następujące zasady:
- z chwilą wydania Produktu przez Sprzedawcę, przechodzą na niego korzyści i ciężary związane z Produktem, jak również ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia;
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia, o których mowa w ust. 10.1.1. powyżej, jak również za opóźnienie w dostawie;
- Przedsiębiorca zobowiązany jest zbadać przesyłkę zawierającą Produkt niezwłocznie po jej doręczeniu. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Przedsiębiorcy jest ograniczona zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dalsze losy Produktu po jego nabyciu przez Przedsiębiorcę, w tym za jego wykorzystanie przez Przedsiębiorcę na terytorium innego państwa.
- Sprzedawca jest też uprawniony do odmowy realizacji Zamówienia, pomimo jego wcześniejszej akceptacji, jeżeli od momentu złożenia Zamówienia do momentu jego realizacji zmieniła się sytuacja finansowa Przedsiębiorcy, w szczególności, jeżeli posiadany przez Przedsiębiorcę w momencie realizacji limit kredytowy u Sprzedawcy jest zbyt niski. W takich przypadkach Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Przedsiębiorcę o odmowie realizacji Zamówienia i wyznaczyć Przedsiębiorcy termin na dokonanie przedpłaty lub udzielenie stosownego zabezpieczenia. Bezskuteczny upływ terminu oznacza anulowanie Zamówienia.
- Jeśli realizacja Zamówienia jest uzależniona od określonego działania Przedsiębiorcy, termin realizacji Zamówienia ulega odpowiedniemu przedłużeniu o okres opóźnienia Przedsiębiorcy w wykonaniu swojego obowiązku.
§ 11
Dane osobowe
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów oraz ich przedstawicieli w celu zawarcia oraz wykonania Umowy. Może je również przetwarzać w innych celach wskazanych w Polityce Prywatności, takich jak np. realizacja obowiązków związanych z rachunkowością wynikających z obowiązujących przepisów.
- Wszelkie informacje dotyczące celów przetwarzania danych osobowych, zakresu tego przetwarzania oraz podstaw prawnych, jak również praw osób, których dane dotyczą można znaleźć w Polityce Prywatności.
§ 12
Newsletter
- Usługa subskrypcji Newslettera świadczona jest przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
- W celu aktywowania usługi subskrypcji Newslettera, Klient musi posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowaną i zaktualizowaną przeglądarkę internetową oraz aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
- W celu zasubskrybowania Newslettera, Klient wykonuje następujące czynności:
- zamawia Newsletter poprzez interaktywny formularz dostępny w Sklepie poprzez podanie swojego adresu e-mail,
- aktywuje Newsletter za pośrednictwem linka znajdującego się w wiadomości e-mail wysłanej Klientowi na adres podany podczas rejestracji.
- Z chwilą aktywowania subskrypcji, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta umowa o świadczeniu usługi Newsletter na czas nieoznaczony.
- Klient może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez aktywowanie odpowiedniego linka zamieszczonego w stopce każdego listu elektronicznego przesyłanego w ramach usługi Newslettera.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym w ramach usługi Newslettera.
§ 13
Zmiana regulaminu
- Regulamin może zostać zmieniony tylko w ważnych przypadkach przez które rozumie się: i) zmiana, w tym w szczególności rozszerzenie funkcjonalności oferowanych w ramach Sklepu; ii) zmiana formy lub sposobu prowadzenia działalności przez Sprzedawcę; iii) zmiana wymagań technicznych związanych z możliwością korzystania ze Sklepu; iv) zmiana obowiązujących przepisów prawa mająca wpływ na sposób działania Sklepu lub prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów.
- Mając na uwadze, że na podstawie Regulaminu Sprzedawca nie świadczy żadnych usług o charakterze ciągłym za wyjątkiem usługi Newslettera, zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na prawa i obowiązki Klientów. Zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na złożone Zamówienia i Umowy zawarte przed wprowadzeniem zmian.
- Zmiana Regulaminu następować będzie poprzez opublikowanie jego nowej wersji w ramach funkcjonalności Sklepu. Ponadto na stronie głównej Sklepu wyświetlony zostanie odpowiedni baner informujący o zmianie Regulaminu (w przypadku tych osób, które wyraziły zgodę na funkcjonalne pliki Cookies podczas poprzednich wizyt w Sklepie).
§ 14
Postanowienia końcowe
- Konsument ma możliwości skorzystania z alternatywnych w stosunku do postępowania sądowego sposobów rozwiązywania sporów (ADR), w szczególności poprzez mediację, poprzez koncyliację lub w ramach w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Lista instytucji, do których możesz się zwrócić o rozstrzygnięcie sporów w ramach ADR znajduje się pod tym linkiem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- W przypadku sporów wynikających z Umowy lub jej wykonywania sądem właściwym jest:
- jeśli stroną Umowy jest Konsument – sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta;
- jeśli stroną Umowy jest Przedsiębiorca – sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu cywilnego.