Regulamin sklepu

Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę pod adresem http://sklep.highculture.pl/.

Każda osoba, która chce korzystać ze Sklepu, musi uprzednio zapoznać się z Regulaminem. W szczególności, Klient może dokonywać zakupów wyłącznie po uprzednim zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na określone w nim warunki. Jeżeli Klient nie akceptuje Regulaminu, nie może on korzystać ze Sklepu. 

Usługodawcą i właścicielem Sklepu jest High Culture sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (20-029), ul. Marii Curie-Skłodowskiej 3/27, KRS: 0001046015, NIP: 7123458183, REGON: 525778865, o kapitale zakładowym w wysokości 5000 zł („Sprzedawca”).

Kontakt i sposób porozumiewania się z między Sprzedawcą a Klientem:

§ 1
Definicje

  1. Czas Realizacji Zamówienia – czas, w którym Zamówienie jest kompletowane, a następnie wydawane przewoźnikowi w celu dostarczenia Produktu pod wskazany przez Klienta adres; Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu dostawy.
  2. Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej).
  3. Klient – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych (Konsument lub Przedsiębiorca) korzystający ze Sklepu, w tym składający Zamówienie i zawierający Umowę ze Sprzedawcą.
  4. Konsument – Klient, który jest pełnoletnią osoba fizyczną i zawiera ze Sprzedawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, przy czym Umowa ta musi obejmować dostawę Produktów na obszarze państw należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  5. Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Sklepu, w której Klient określa i zatwierdza przedmiot oraz warunki Zamówienia.
  6. Newsletter – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, za pomocą, której Sprzedawca informuje Klientów o nowościach w swojej działalności czy aktualizacjach w Sklepie.
  7. Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady, cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających Sklep; Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie Regulaminu i jest dostępna pod adresem: https://highculture.pl/polityka-prywatnosci/.
  8. Produkt – towar znajdujący się w ofercie Sklepu, dostępny do nabycia przez Klienta na podstawie Umowy.
  9. Przedsiębiorca – wszyscy Klienci nie posiadający statusu Konsumenta.
  10. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  11. Sklep – platforma internetowa znajdująca się pod adresem: http://sklep.highculture.pl/.
  12. Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawierana przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu.
  13. Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu.
  14. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu będące ofertą zawarcia Umowy, kierowaną do Sprzedawcy.

§ 2
Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności warunki korzystania z usług drogą elektroniczną, składania Zamówienia i jego modyfikowania, składania reklamacji, dokonywania płatności oraz zawierania Umów, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy.
  2. Wszelkie opisy Produktów oraz pozostałe elementy Sklepu mają wyłącznie charakter informacyjny i są zaproszeniem do zawarcia umowy. Żaden z elementów oraz informacji zawartych w Sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu obowiązujących przepisów.
  3. Klient nie może korzystać ze Sklepu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający lub uniemożliwiający jej funkcjonowanie.
  4. W celu korzystania ze Sklepu po stronie Klienta muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: i) urządzenie z dostępem do sieci Internet, ii) zainstalowana i zaktualizowana do najnowszej wersja przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, FireFox, Safari; iii) możliwość zapisu plików Cookie (w zakresie plików określonych jako niezbędne) oraz obsługi Javascript; iv) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920×1080 pikseli.
  5. Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może skutkować pozbawieniem Konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu.

§ 3
Sklep

  1. W ramach Sklepu i działań podejmowanych na podstawie Regulaminu możliwe jest przeglądanie oferty Sklepu, złożenie Zamówienia, dokonanie zapisu na Newsletter.
  2. Wszystkie ceny Produktów widoczne w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich i są cenami ostatecznymi. Podane ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy, które ustalane są zgodnie z obowiązującym w momencie składania Zamówienia cennikiem dostawy dostępnym w ramach Sklepu oraz wyborami dokonywanymi przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
  3. Do każdego Zamówienia złożonego w sklepie internetowym wystawiany jest dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT (w zależności od wyborów dokonanych przez Klienta w ramach Sklepu lub obowiązków Sprzedawcy wynikających z przepisów prawa).
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen oraz liczby Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu, a także wycofywania lub wprowadzania Produktów do oferty sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w ramach Sklepu oraz organizowania wyprzedaży. Wymienione zmiany nie naruszają praw osób, które zawarły Umowę dotyczącą Produktów oferowanych przez Sklep przed dokonaniem ww. zmian.
  5. Żadne z postanowień Regulaminu nie może być interpretowane w sposób, który ograniczałby prawa przysługujące Klientowi jako Konsumentowi stosownie do obowiązujących przepisów prawa. 
  6. Sklep oraz jego elementy składowe, w tym design i treści, chronione są prawem autorskim i/lub innymi prawami dotyczącymi własności intelektualnej. Elementy te nie mogą być przez Klienta reprodukowane, rozpowszechniane lub publikowane, częściowo lub w całości bez zgody Sprzedawcy. W szczególności Regulamin nie pozwala Klientowi na reprodukowanie, rozpowszechnianie, wypożyczenie, zbywanie oraz każdy inny sposób redystrybucji pośredniej i bezpośredniej, zarówno odpłatne, jak i nieodpłatne, z pominięciem Sprzedawcy elementów Sklepu.

§ 4
Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Każda z umów o świadczenie Usług w ramach Sklepu może zostać wypowiedziana przez Klienta w każdej chwili bez podania przyczyny, w sposób wskazany tutaj lub w dalszej części Regulaminu. Umowy o świadczenie Usług, polegające na korzystaniu z funkcjonalności formularzy, zawierane są na czas oznaczony i ulegają rozwiązaniu z chwilą wysłania treści formularza do Sprzedawcy albo zaprzestania ich używania. Klient może też zrezygnować z usług w postaci interaktywnych formularzy poprzez powstrzymanie się przez niego od korzystania z tych Usług. 

§ 5
Składanie zamówień i zawarcie umowy sprzedaży

  1. W celu złożenia Zamówienia Klient dodaje Produkty do Koszyka (funkcjonalności Sklepu) a następnie wprowadza wymagane informacje, w tym dane osobowe, a następnie kliknięcie przycisku „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub o analogicznym brzmieniu, które skutkuje złożeniem oferty zawarcia Umowy.
  2. W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia ww. przycisku istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Sklepu.
  3. Po tym momencie, Klient może zmienić Zamówienie, w szczególności skorygować błędy we wprowadzonych danych, do chwili nadania przesyłki z Produktem poprzez bezpośredni, niezwłoczny (za pomocą poczty e-mail) kontakt ze Sprzedawcą.
  4. Składając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy obejmującej Produkty wskazane w ramach Zamówienia. Zawarcie Umowy następuje poprzez przyjęcie ww. oferty przez Sprzedawcę, w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
  5. Warunkiem zawieszającym zawarcia Umowy jest (a) uiszczenie płatności przez Klienta, (b) brak błędu w Sklepie dotyczącego ceny Produktu. Jeżeli Klient uiścił płatność, a nie został spełniony warunek zawieszający dotyczący błędu, płatność jest nienależna i Sprzedawca zwróci ją Klientowi niezwłocznie od jej zaksięgowania na rachunku bankowym, nie później jednak niż w terminie jednego dnia roboczego.
  6. W ramach Sklepu mogą być dostępne następujące metody płatności: 
    • przelewem on-line – bezpieczna płatność elektroniczna dokonywana za pośrednictwem serwisu Przelewy24, lub innego serwisu;
    • kartą płatniczą (VISA, Mastercard) – płatność dokonywana i autoryzowana jest za pośrednictwem serwisu Stripe Payments Europe Ltd. (lub innego zaufanego dostawcę wskazanego w Sklepie).
  7. Po złożeniu przez Klienta Zamówienia otrzymuje on drogą mailową wiadomość mówiącą o otrzymaniu Zamówienia przez Sprzedawcę, w której podane są szczegóły Zamówienia oraz jego numer, którym należy posługiwać się podczas kontaktów ze Sprzedawcą.
  8. Przyjęcie Zamówienia do realizacji zostaje potwierdzone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty e-mail. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy.
  9. W przypadku wyboru sposobu płatności z góry (płatność przelewem on-line, przelewem tradycyjnym lub kartą płatniczą) Klient może wprowadzić zmiany do złożonego Zamówienia lub z niego zrezygnować jedynie do momentu dokonania wpłaty. Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawieranej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu i wysyłana jest na adres e-mail Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta w Zamówieniu adres. Klientowi, który złożył Zamówienie zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie Umowy wraz z jej treścią.

§ 6
Realizacja zamówienia

  1. Czas realizacji Zamówienia, wynosi do 7 (siedmiu) Dni roboczych. 
  2. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po wysłaniu drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Zamówienia realizowane są według kolejności ich składania przez Klientów.
  3. W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem, Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną. W tym przypadku Klient ma prawo wybrać częściową realizację lub zrezygnować ze złożonego Zamówienia, wysyłając stosowną informację na adres mailowy Sklepu sklep@highculture.pl. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do momentu powiadomienia Sprzedawcy o decyzji Klienta. W przypadku braku stosownej informacji po upływie 7 dni od momentu powiadomienia Klienta Zamówienie zostanie anulowane.
  4. W przypadku niedostępności wszystkich Produktów objętych Zamówieniem, Konsument zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną, zaś Zamówienie jest anulowane.
  5. W przypadku, gdy Klient opłacił Zamówienie i zostało ono anulowane, Sprzedawca zwróci Klientowi całość wpłaconej kwoty na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.
  6. W przypadku, w którym Klient opłacił całość Zamówienia, a z powodu niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem wybrał jego częściową realizację, Sprzedawca zwróci Klientowi część wpłaconej kwoty odpowiadającą wartości niezrealizowanego Zamówienia na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.

§ 7
Dostawa

  1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów na obszarze państw członkowskich Unii Europejskiej przy czym Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zablokowania sprzedaży i dostawy Produktów w poszczególnych państwach, o czym informacja będzie znajdować się każdorazowo w widocznym miejscu w ramach Sklepu. Ograniczenie takie może dotyczyć także sprzedaży kierowanej do Konsumentów.
  2. Jeśli nic innego wprost nie wynika z informacji opublikowanej w Sklepie w ramach formularza Zamówienia, dostawa jest odpłatna, zaś jej koszt jest wskazany w odpowiedniej zakładce na stronie Sklepu oraz w ramach formularza Zamówienia.
  3. Koszty związane z dokonywaniem zwrotów, z zastrzeżeniem uprawnień Konsumentów wynikających z obowiązujących przepisów, są ponoszone przez Klientów (i w niektórych przypadkach zwracane Klientom przez Sprzedawcę) na zasadach określonych w odpowiedniej zakładce informacyjnej https://highculture.pl/platnosci-dostawa-i-zwroty/ działającej w ramach Sklepu.
  4. Sprzedawca może udostępnić następujące sposoby dostawy (mogę się one również różnić w zależności od państwa dostawy):
    • przesyłka kurierska (w tym do automatu pocztowego) – za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost, DHL lub DPD;
    • paczkomat – za pośrednictwem firmy InPost.
  5. Po przekazaniu przesyłki przewoźnikowi Klient otrzymuje drogą elektroniczną (na adres e-mail podany w Zamówieniu) informację o nadaniu przesyłki zawierającą szczegóły Zamówienia, datę wysyłki oraz numer nadawczy. Klient ma możliwość śledzenia drogi przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.

 § 8
Zwroty (prawo do odstąpienia od umowy)

  1. Konsument, który zawarł Umowę, jest uprawniony do odstąpienia od niej w terminie 14 dni (od dnia doręczenia mu ostatniego z Produktów objętych Umową), bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 8.8. poniżej.
  2. Należy pamiętać, że prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w szczególności w odniesieniu do umów:
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  3. Inne przypadki, kiedy Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, są określone w art. 38 ustawy o prawach konsumenta lub innych krajowych przepisach obowiązujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej stanowiących implementację art. 16 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r.
  4. Do zachowania terminu na odstąpienie, wystarczające jest wysłanie odpowiedniego oświadczenia (którego wzór można znaleźć pod linkiem: wzór odstąpienia) na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu lub na adres e-mail sklep@highculture.pl. Wykorzystanie wzoru oświadczenia, o którym mowa powyżej nie jest obowiązkowe, zaś Konsument musi po prostu złożyć jednoznaczne oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od Umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
  6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia zwrócić Konsumentowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył Konsument.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. W niektórych przypadkach Konsument może ponieść następujące koszty: 
    • jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
    • Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  9. Jeśli przepisy bezwzględnie obowiązujące, stosowane względem Umowy, przyznają Ci prawa szersze niż wskazane w niniejszym pkt 8., zastosowanie będą miały te przepisy prawa.

 § 9
Reklamacja

  1. Klienci są uprawnieni do złożenia reklamacji, w przypadku, w którym Produkty są niezgodne z Umową. 
  2. Reklamacje mogą być zgłaszane na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu lub za pośrednictwem poczty e-mail, na adres sklep@highculture.pl.
  3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące informacje: i) dane pozwalające na identyfikację Klienta; ii) informacje dot. niezgodności świadczenia z Umową; iii) rodzaj żądania Konsumenta (doprowadzenie Produktów do zgodności z Umową, obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy). Niepodanie części z tych informacji może utrudnić i przedłużyć rozpatrzenie reklamacji.
  4. Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeżeli Sprzedawca w terminie nie udzielił odpowiedzi na reklamację, uznaje się, że doszło do uznania reklamacji.
  5. Konsument, którego reklamacja została uznana ze względu na niezgodność Produktu z Umową, musi niezwłocznie dostarczyć Produkt na adres: Flexible Logistics Services sp. z o.o., ul. Pass 20K, Budynek nr 9, 05-870 Błonie. Adres mailowy: info@flexls.pl. Numer telefonu: 22 292 47 77. Koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, przy czym koszty te nie mogą przekroczyć kosztu najtańszej formy dostawy oferowanej przez Sprzedawcę (każdorazowo wskazanej w ramach Sklepu).
  6. Reklamacje dotyczące błędów lub wad funkcjonalności Sklepu można kierować w sposób analogiczny do opisanego wyżej procesu reklamacji Produktów (są też rozpatrywane w analogiczny sposób).

 § 10
Przedsiębiorcy

  1.  Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą w rozumieniu Regulaminu, zastosowanie do niego mają następujące zasady:
    • z chwilą wydania Produktu przez Sprzedawcę, przechodzą na niego korzyści i ciężary związane z Produktem, jak również ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia;
    • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia, o których mowa w ust. 10.1.1. powyżej, jak również za opóźnienie w dostawie;
    • Przedsiębiorca zobowiązany jest zbadać przesyłkę zawierającą Produkt niezwłocznie po jej doręczeniu. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  2. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Przedsiębiorcy jest ograniczona zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dalsze losy Produktu po jego nabyciu przez Przedsiębiorcę, w tym za jego wykorzystanie przez Przedsiębiorcę na terytorium innego państwa.
  3. Sprzedawca jest też uprawniony do odmowy realizacji Zamówienia, pomimo jego wcześniejszej akceptacji, jeżeli od momentu złożenia Zamówienia do momentu jego realizacji zmieniła się sytuacja finansowa Przedsiębiorcy, w szczególności, jeżeli posiadany przez Przedsiębiorcę w momencie realizacji limit kredytowy u Sprzedawcy jest zbyt niski. W takich przypadkach Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Przedsiębiorcę o odmowie realizacji Zamówienia i wyznaczyć Przedsiębiorcy termin na dokonanie przedpłaty lub udzielenie stosownego zabezpieczenia. Bezskuteczny upływ terminu oznacza anulowanie Zamówienia.
  4. Jeśli realizacja Zamówienia jest uzależniona od określonego działania Przedsiębiorcy, termin realizacji Zamówienia ulega odpowiedniemu przedłużeniu o okres opóźnienia Przedsiębiorcy w wykonaniu swojego obowiązku.

 § 11
Dane osobowe

  1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów oraz ich przedstawicieli w celu zawarcia oraz wykonania Umowy. Może je również przetwarzać w innych celach wskazanych w Polityce Prywatności, takich jak np. realizacja obowiązków związanych z rachunkowością wynikających z obowiązujących przepisów.
  2. Wszelkie informacje dotyczące celów przetwarzania danych osobowych, zakresu tego przetwarzania oraz podstaw prawnych, jak również praw osób, których dane dotyczą można znaleźć w Polityce Prywatności.

 § 12
Newsletter

  1. Usługa subskrypcji Newslettera świadczona jest przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
  2. W celu aktywowania usługi subskrypcji Newslettera, Klient musi posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowaną i zaktualizowaną przeglądarkę internetową oraz aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
  3. W celu zasubskrybowania Newslettera, Klient wykonuje następujące czynności:
    • zamawia Newsletter poprzez interaktywny formularz dostępny w Sklepie poprzez podanie swojego adresu e-mail,
    • aktywuje Newsletter za pośrednictwem linka znajdującego się w wiadomości e-mail wysłanej Klientowi na adres podany podczas rejestracji. 
  4. Z chwilą aktywowania subskrypcji, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta umowa o świadczeniu usługi Newsletter na czas nieoznaczony.
  5. Klient może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez aktywowanie odpowiedniego linka zamieszczonego w stopce każdego listu elektronicznego przesyłanego w ramach usługi Newslettera.
  6. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym w ramach usługi Newslettera. 

 § 13
Zmiana regulaminu

  1. Regulamin może zostać zmieniony tylko w ważnych przypadkach przez które rozumie się: i) zmiana, w tym w szczególności rozszerzenie funkcjonalności oferowanych w ramach Sklepu; ii) zmiana formy lub sposobu prowadzenia działalności przez Sprzedawcę; iii) zmiana wymagań technicznych związanych z możliwością korzystania ze Sklepu; iv) zmiana obowiązujących przepisów prawa mająca wpływ na sposób działania Sklepu lub prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów.
  2. Mając na uwadze, że na podstawie Regulaminu Sprzedawca nie świadczy żadnych usług o charakterze ciągłym za wyjątkiem usługi Newslettera, zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na prawa i obowiązki Klientów. Zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na złożone Zamówienia i Umowy zawarte przed wprowadzeniem zmian. 
  3. Zmiana Regulaminu następować będzie poprzez opublikowanie jego nowej wersji w ramach funkcjonalności Sklepu. Ponadto na stronie głównej Sklepu wyświetlony zostanie odpowiedni baner informujący o zmianie Regulaminu (w przypadku tych osób, które wyraziły zgodę na funkcjonalne pliki Cookies podczas poprzednich wizyt w Sklepie). 

 § 14
Postanowienia końcowe

  1. Konsument ma możliwości skorzystania z alternatywnych w stosunku do postępowania sądowego sposobów rozwiązywania sporów (ADR), w szczególności poprzez mediację, poprzez koncyliację lub w ramach w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Lista instytucji, do których możesz się zwrócić o rozstrzygnięcie sporów w ramach ADR znajduje się pod tym linkiem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  2. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  3. W przypadku sporów wynikających z Umowy lub jej wykonywania sądem właściwym jest:
    • jeśli stroną Umowy jest Konsument – sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta;
    • jeśli stroną Umowy jest Przedsiębiorca – sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu cywilnego.